متقلب حساسیت مسابقه پرسپولیس لیگ قهرمانان آسیا

متقلب: حساسیت مسابقه پرسپولیس لیگ قهرمانان آسیا تیم پرسپولیس حضور مدیر مسابقه های لیگ قهرمانان آسیا در عمان دیدار حساس پرسپولیس و الهلال عربستان

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

گت بلاگز اخبار اجتماعی سال‌هاست به این روش معلم استخدام می‌کنیم ، ادامه انتقادها از ضوابط استخدام معلمان/ پاسخ آموزش و پرورش

بخشنامه وزارت آموزش و پرورش راجع به ضوابط استخدام معلمان در این وزارتخانه در چند روز گذشته واکنش‌های زیادی را در بین بازدیدکنندگان شبکه‌های مجازی به دنبال داشته

سال‌هاست به این روش معلم استخدام می‌کنیم ، ادامه انتقادها از ضوابط استخدام معلمان/ پاسخ آموزش و پرورش

ادامه انتقادها از ضوابط استخدام معلمان/ پاسخ آموزش و پرورش: سال هاست به این روش معلم استخدام می کنیم

عبارات مهم : آموزش

بخشنامه وزارت آموزش و پرورش راجع به ضوابط استخدام معلمان در این وزارتخانه در چند روز گذشته تصویر العمل هایی زیادی را در بین بازدیدکنندگان شبکه های مجازی به دنبال داشته است تا جایی که شهیندخت مولاوردی دستیار مدیر جمهوری در امور حقوق شهروندی طی یک خبر توئیتری، با تأیید بر تبعیض آمیز بودن این شیوه نامه اعلام کرده که این مسأله را پیگیری و نتیجه را اعلام خواهد کرد.

ایران نوشت: بر این اساس، افرادی که از این بعد می خواهند وارد شغل معلمی و آموزش و پرورش شوند، باید شرایط و ضوابط ورود به این دستگاه را داشته باشند. مرکز برنامه ریزی نیروی منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش، شیوه نامه مصاحبه اختصاصی داوطلبان ورود به دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی را منتشر کرد. این شیوه نامه مطابق بند یک و 2 ماده 12 قانون گزینش معلمان و کارکنان آموزش و پرورش تهیه و تدوین شده است و بر اساس آن معلمانی که وارد آموزش و پرورش می شوند نباید بیماری های مندرج در این شیوه نامه را داشته باشند. «اختلالات زنانگی»، «موهای زاید صورت»، «بلوغ زودرس یا دیررس» و «سابقه جراحی بیماری های رحمی» در زنان، از جمله «بیماری» های منجر به منع استخدام داوطلبان است.

سال‌هاست به این روش معلم استخدام می‌کنیم ، ادامه انتقادها از ضوابط استخدام معلمان/ پاسخ آموزش و پرورش

همچنین نداشتن دید کمتر از ۱۰/۱۰ در یک چشم، بعد از اصلاح با عینک، «هر نوع نقص میدان بینایی در یک یا هر دو چشم» و «کمتر بودن تعداد دندان ها از ۲۰ عدد» از دیگر ممنوعیت های ذکر شده است هست. کوتاهی یک پا بیش از ۱۰ سانتیمتر از پای دیگر، انواع آکنه (جوش) «وقتی که شدید باشند یا منظره صورت را عوض کردن دهند» و آسیب اعصاب صورت که منجر به «اختلال عملکرد یا کراهت منظر» شود.

«ناباروری» و «موهای زاید صورت» زنان، میگرن شدید، دیابت، گواتر، اعتیاد به سیگار، «لهجه غلیظ و غیر قابل تغییری که مانع تلفظ بعضی حروف فارسی مثل چ، گ، ژ، ق شود» (برای معلمان دوره ابتدایی) از دیگر موارد منع در استخدام است.

بخشنامه وزارت آموزش و پرورش راجع به ضوابط استخدام معلمان در این وزارتخانه در چند روز گذشته واکنش‌های زیادی را در بین بازدیدکنندگان شبکه‌های مجازی به دنبال داشته

این موارد در حالی در شبکه های مجازی بین بازدیدکنندگان دست به دست می شود که اسفندیار چهاربند مدیر مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش در گفت و گو با «ایران» گفت: این موارد چندین سال است که در استخدام معلمان نقش دارد و بخشنامه چیز جدیدی نیست: این بخشنامه را باید در دو مورد بررسی کرد؛ نخست ضوابطی که محدودیت هایی جهت استخدام ایجاد می کند و دوم ضوابطی که پرونده پزشکی داوطلب را تشکیل می دهد ولی مانع استخدام نیست. ما دانشجویانی در دانشگاه فرهنگیان داریم که این دانشجویان شبانه روزی در دانشگاه فعالیت می کنند، مسئولان دانشگاه باید بدانند که در طول تحصیل دانشجویان دچار چه پرسشها و بیماری هایی هستند. اساساً تشکیل پرونده پزشکی کار عقلانی هست، این بدان معنا نیست که ما موارد پزشکی افراد را بدانیم و اجازه ندهیم در آموزش و پرورش استخدام شوند. هنگامی که فردی وارد دانشگاه فرهنگیان می شود در حقیقت جذب آموزش و پرورش شده است است ،در همان دانشگاه دانشجویان کلی پرونده پزشکی دارند که ما منعی جهت استخدام ارزش نمی بینیم.

وی با اشاره به اینکه افرادی که می خواهند معلم شوند باید استانداردهای مورد نیاز را داشته باشند، اظهار داشت: ما باید از منظر دانش آموزان به یک معلم نگاه کنیم. وجیه المنظر بودن در معلمی یک اصل اساسی در آموزش و پرورش هست. اگر فردی جذب آموزش و پرورش شود و کراهت در صورت اش داشته باشد خود فرد اذیت می شود، او نمی تواند با دانش آموزان ارتباط برقرار کند و دانش آموزان هم او را اذیت می کنند. در هر شغلی افراد به طور ظاهری استانداردهایی را دارند و این چیزی نیست که بخواهیم راجع به اش توضیح دهیم.

چهاربند راجع به تفکیک جنسیتی در آموزش و پرورش گفت : ما به هیچ عنوان بین زنان و مردان در استخدام تفاوت قائل نیستیم. امسال 8 هزار مجوز استخدامی در آموزش و پرورش داشتیم و طبق قانون باید 4 هزار زن و 4 هزار مرد را استخدام کنیم.

سال‌هاست به این روش معلم استخدام می‌کنیم ، ادامه انتقادها از ضوابط استخدام معلمان/ پاسخ آموزش و پرورش

وی با اشاره به اینکه بعضی موارد بخشنامه استخدامی معلمان در سال گذشته اصلاح شد، می گوید: قد معلمان باید یک استانداردهایی داشته باشد ما هم شرایط قد را جهت زن ها 155 و جهت مردها 160 درنظر گرفته ایم. ولی در بررسی های استخدامی داشتیم که بعضی زن ها 152 یا 154 بودند ولی شرایط کامل استخدام را دارند همچنین در بعضی مناطق اقوام متفاوت قدهای مختلفی دارند، بنابراین شیوه نامه سنجش قد را اصلاح کردیم و براساس منطقه بومی و قد های هنجاری که در آن منطقه وجود دارد معلمان در این بخش سنجش شوند.

چهاربند راجع به بینایی افراد افزود: سابق بر این باید بینایی در هر دو چشم 20/12 باشد، یک تعدادی بودند دیدشان 20/9 بود که با عینک می توانستند نقص بینایی خود را جبران کنند این عنوان را هم از بین بردن کردیم یا در بررسی هایمان متوجه شدیم که در بعضی منطقه ها افراد به خاطر شرایط خاص اقلیمی دچار سوءتغذیه هستند که در رشدشان تأثیرگذار بوده هست، بنابراین شرایط رشدی را هم از بین بردن کردیم.

بخشنامه وزارت آموزش و پرورش راجع به ضوابط استخدام معلمان در این وزارتخانه در چند روز گذشته واکنش‌های زیادی را در بین بازدیدکنندگان شبکه‌های مجازی به دنبال داشته

رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش همچنین راجع به نداشتن لهجه توضیح داد: خیلی ها معتقدند که ما قومیت ها را به رسمیت نمی شناسیم، باور کنید این گونه نیست. در بعضی شهرها که افراد لهجه دارند ما حساسیتی در لهجه معلمان نداریم اتفاقاً مثلاً در آذربایجان خوب است که معلم لهجه داشته باشد و می تواند با دانش آموزان با همان زبان مادری ارتباط برقرار کند و آموزش هم جهت دانش آموز تسهیل پیدا می کند ولی در پایتخت کشور عزیزمان ایران در این باره سختگیری می شود. دانش آموز کلاس اول دبستان که تازه می خواهد با حروف الفبا آشنا شود، باید بتواند بخوبی حروف را بشنود.

وی راجع به اینکه آیا ناباروری زنان یا داشتن موهای زاید در صورت زنان در این بخشنامه آورده شده است هست، می گوید: به ما ربطی ندارد زنانی که می خواهند جذب آموزش و پرورش شوند فرزند دارند یا خیر؟ تصور می شود مواردی چون ناباروری جزو موارد محدودکننده هست، در حالی که این گونه نیست و در طول دو سال گذشته که این شیوه نامه اجرا می شده است موردی نداشته ایم که شخصی به این علت منع یا محدود شده است باشد. ما در پرونده پزشکی اطلاعات مربوط به اوضاع معنوی و جسمی داوطلب را ثبت می کنیم. داشتن موهای زاید صورت هم به خاطر پرسشها هورمونی مد نظر بوده است.

سال‌هاست به این روش معلم استخدام می‌کنیم ، ادامه انتقادها از ضوابط استخدام معلمان/ پاسخ آموزش و پرورش

چهاربندگفت: آن چیزی که زیاد مانع استخدام می شود پرسشها ناشی از معلولیت های جسمی است که این مهم نیز باید متناسب با شرح وظیفه معلمان در نظر گرفته شود. به عنوان مثال در هنرستان های فنی و حرفه ای معلولیت جسمی مانع انجام وظیفه حرفه ای می شود ولی ممکن است مشکلی چون ضعف شنوایی جهت مدارس استثنایی مشکلی ایجاد نکند و بتوانیم از فردی که چنین معلولیتی دارد در مدارس استثنایی استفاده کنیم، ضمن آنکه ما 3درصد سهمیه جذب معلولان را داریم ولی در مجموع معلولیت ها و عدم پرسشها جسمی داوطلبان به تناسب رشته تدریس ارزش باید در نظر گرفته شود و تفاوت دارد و موردی چون عدم بارداری اساساً مانع استخدام نمی شود ولی اگر قرار باشد خدمات درمانی و رفاهی را ساماندهی کنیم اطلاعات این پرونده های پزشکی به ما کمک می کند.

واژه های کلیدی: آموزش | پزشکی | معلمان | استخدام | دانشگاه | استخدامی | اخبار اجتماعی

دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتاب خارجی معروف
  • قیمت کیندل
  • فروشگاه کتاب خارجی
  • خرید کتاب الکترونیکی خارجی
  • خرید کتاب خارجی آنلاین
  • خرید کتاب زبان اصلی قانون
  • کتاب های اقتصاد اورجینال
  • کتب کتابخانه وAPI زبان اصلی
  • کتاب های بازیهای کامپیوتری اورجینال
  • دانلود منابع مرجع اخلاق کسب و کار
  • خرید کتاب های کامپایلرها از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی زبان مدلسازی
  • خرید کتاب زبان های برنامه نویسی زبان اصلی
  • خرید کتاب تکس لاتکس زبان اصلی
  • دانلود منابع مرجع نرم افزار آفیس
  • خرید کتاب نرم افزار های ادوبی زبان اصلی
  • منابع اورجینال نرم افزار ماکرومدیا
  • کتب نرم افزار CAD زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های محاسبات علمی
  • دانلود منابع مرجع شبکه